דילוג לתוכן הראשי

המון שנים לקח לי להבין למה הבשורה הטובה שלי מתרחקת



הסדנה המיוחדת שלי לרווקות בשידוכים יוצאת לדרך. לחצי כאן  להצטרפות


בשורה טובה. שנים חיפשתי אותה, שנים רדפתי אחרי שובל שמלתה המשתרך, ושנים היא נעלמה לי בין המון מריע שכמוני, חיכה רק לה. אלפים כמוני שעמדו ונשאו תפילתם בדמעות, אלפים כמוני שרצו להיות במחיצתה רק לרגע קט, אלפים כמוני שהבטיחו הרים וגבעות כדי לזכות לרגע הזה שבו יוכלו לבשר לעולם כולו שזכו בה. 

"בשורה טובה..."

שנים שצעקתי אחריה, ומה שחזר אליי היה הד של קול זר, אחר, שבקע ממעמקים שלא הכרתי בתוכי. שנים שמשכתי לה בצמה הארוכה כמו שילד בן חמש עושה כדי לזכות בקצת תשומת לב מהילדה הכי יפה בגן, אבל היא מצדה - תמיד תמיד העדיפה להיות במחיצתו של ילד אחר. 

בשורה טובה שלי, היכן את?". 

היו גם ימים כאלה, שהקול נשאר בלי קול. שהמילים נאלמו נוכח העוצמה של הריק שהיא השאירה כאן אחריה, שובל של מה שיכול היה להיות אצלי - אך נעלם כלא היה, התפוגג עם אבק ישועות שניתנו במקומות אחרים, רחוקים. 

ולא מצאתי אותה. במשך שנים היא הייתה בלתי מושגת עבורי, כמו איזו מילה עמומה שאסור לי בכלל להעלות על דל שפתיים, למרות שכולם מדברים עליה. דווקא בגלל שכולם דיברו עליה כל כך, הרגשתי שממני היא רוצה משהו אחר. שאותי היא רוצה לעטוף בצורה קצת אחרת. שאיתי היא רוצה לקבל גם קצת לעצמה - מעצמה. 

מה יש? גם לבשורה הטובה מגיע שמישהו יבשר לה בשורה טובה. 

ואת זה, כך אני מרגישה, היא רצתה דווקא ממני. 


המון שנים לקח לי להבין למה הבשורה הטובה שלי מתרחקת  

שבמקום שגם אני אחכה במקום שכולם מחכים לה - שאני אחכה במקום קצת אחר. לא שאוותר עליה לגמרי, אבל בכל זאת - הרגשתי שהיא רוצה שאפתיע אותה עם תובנה קצת אחרת, בתוך ההמתנה שלי. 

וזה לקח המון שנים להגיע לזה. המון שנים לקח לי להבין למה הבשורה הטובה שלי מתרחקת, בכל פעם שאני רודפת אחריה, בכל פעם שאני קוראת לה, ורוצה בה כל כך?!

"בשורה טובה - בשירה טובה".

מה לא עשיתי כדי לקרוא לה אל חיי? בכיתי, צחקתי, התפללתי, רקדתי, ציירתי, בישלתי, למדתי ואינספור פעמים הסתובבתי סביב הציר שלי. אבל בכל זאת, רק כשלמדתי להפוך את הכאב שלי למהות של השם שלי - שירה עינבל, הצלחתי להשאיר אותה איתי. רק כשהפכתי את הבדידות התהומית לשירה כתובה, ולמדתי דרך המילים של מילות השירים שכתבתי, לגעת בקול העמוק של הנשמה שלי, היא נאותה להישאר. הצלילים שהשמעתי במקום הזה נעמו לאוזניה, והיא רצתה לשמוע מהם יותר. 

וככל שלמדתי להשתמש בקול שלי יותר, כך התחדדתי יותר רצונות טובים, רצונות דקדושה. כי הקול שלנו הוא לא 'עוד' סתם קול, שנועד להגיד 'עוד' כמה מילים בדרך... במקרה שלי, הקול נועד להפוך את כל הצלצולים המעצבנים והלא מובנים של הפעמון (עינבל) שבי, לצלילים אחרים, נעימים יותר, מובנים ומסודרים בסדר שגם העולם שמחוצה לי יכול להבין. 


הקב"ה נתן לי נחת, וכשאני כותבת את זה עכשיו - בא לי לבכות  

אז איפה הבשורה הטובה שלי? זה פשוט! הבשורה הטובה שלי, שלך, של כל אחת מאיתנו - היא כאן, ברגע הזה ממש. וזה לא שאת לא רואה אותה, את פשוט צריכה להבין שאת עוד לא למדת לאחוז בידך את המשקפת, ועוד לא למדת להסתכל לכיוון הנכון כדי לראות אותה. מי אמר שבשורה טובה היא דווקא חתונה או ילדים שאת כל כך עורגת אליהם? מי אמר שהבשורה הטובה היא איזה ציור מסוים שאת רואה עכשיו לנגד עינייך? אולי הבשורה הטובה היא לא אחרת מהבחירה שלך להבין שהיא כאן, ושזה באמת באמת לא משנה מתי יתנו לך את הזכות לראות אותה בחייך? 

זה באמת לא משנה מתי ילמדו אותך לאחוז את המשקפת ויכוונו את מבטך לכיוון שלה. כי כשאת בוחרת להזמין אותה אל חייך מבלי להסתכל על השעון כל רגע, ולדחוק בה להגיע דווקא בשביל שאת רוצה - את פתאום מבינה שוואלה, הבשורה הטובה הייתה כאן תמיד, וחיכתה רק לך שתראי את זה. 
הבשורה הטובה היא הרגע שבו את מבינה שכל מה שהיה איתך, כל מה שנעשה ברגע זה וכל מה שיהיה ברגע הבא עד סוף החיים ממש - זה הרגע שלו חיכית תמיד. 

איך זה קרה שפספסת את הכניסה הדרמטית שלו לחיים שלך? פשוט מאוד: כל מה שקרה הוא שחיכית על השביל הלא נכון... בזמן שאת חיכית כל כך לחתן, הבשורה הטובה שלך הגיחה משביל אחר לגמרי אל תוך החיים שלך, והביאה אליהם, כמעט את מה שרצית - את אותה הגברת, בשינוי האדרת: נחת. נחת ואושר כל כך גדולים שעכשיו, זה כבר באמת לא משנה לך מה יינתן או לא יינתן לך בהמשך הדרך. 



לא בשמיים היא הבשורה שלך. לא בשמיים, אלא בש-מעיים  

הקב"ה נתן לי נחת, וכשאני כותבת את זה עכשיו - בא לי לבכות. בא לי לבכות ולצעוק אלייך מסוף העולם (של הבדידות) עד סוף העולם (של האושר והמלאות) - שיש בשורה טובה שנבראה במיוחד בשבילך, ומחכה רק לך שתכירי בקיומה. שתחפשי שביל קצת אחר מהשביל שבו את מחכה לה עליו, שתראי דברים בצורה קצת שונה ממה שהורגלת לראות עד עכשיו. 

ולא - לא בשמיים היא הבשורה שלך. לא בשמיים, אלא בש-מעיים. 
אם את רוצה לזכות לגעת בבשורה הטובה שמחכה רק לך, תחפשי את השביל החלופי אליה במעיים שלך, זא"מ בדברים הכי כמוסים והכי פנימיים שלך. בקישקע שלך. ושם - איפה שרק את מכירה את עצמך, איפה שרק את מוקירה את עצמך, איפה שרק את יכולה לרפא את עצמך, את שירך, את קולך - תעשי ששש.... תגיעי להשקטה פנימית. 

תרגיעי את הקולות הסוערים שלך, אלה שרוצים לטרוף כאן ועכשיו את כל הבשורות הטובות בעולם. אלה שרוצים לקחת בכוח ולחטוף את הכל - רק לעצמם.




תרגיעי אותם ותגידי להם שזה בסדר שהבשורות הטובות נשמעות כרגע במקום אחר, רחוק מהשביל שעליו חיכית. זה בסדר שעוד חברה סגרה וורט - איזה כיף. תשמחי בשבילה, כי מי כמוך יכולה לדעת כמה עוברים עד שמגיע הרגע הזה. תתפללי בשבילה שהבית שתקים יצליח, שהיסודות שלו יהיו איתנים, שתהיה לה שמחה אמיתית עם בעלה ועם ילדיה, ושיהיו לה הרבה ילדים מתוקים שיעשו נחת לבורא עולם. 

זה הכיף של הבשורה שלך כרגע. שתראי אותה רק מרחוק, אצל אנשים אחרים, ותשמחי בה גם אז. כשהיא רחוקה ממך. ומי יודע, אולי דווקא שם הולך ונסלל לו השביל שהיה עד כה נסתר מעינייך? השביל החדש-ישן שעליו היא מחכה גם עבורך?

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

את האמנית של הישועה שלך. אל תבזבזי את חומר הגלם על דברים שאינם בשבילך

  אני פוגשת אותן בהמוניהן.  יפות, חכמות, מוצלחות, בטוחות בעצמן, הכי קרובות למושג 'שלימות'. אז מה בכל זאת חסר להן? למה הן עדיין רווקות? למה הן לא מצליחות למצוא מישהו מוצלח כמותן? אני לא אלוקים, אין לי תשובות לכל השאלות.  אבל על סמך ניסיוני האישי אני מרגישה צורך לחדד כמה נקודות שכל רווקה תוכל להפיק מהן את המירב, לניסיון הפרטי שלה.  את האמנית של הישועה שלך קודם כל, אין דבר כזה מושלם. אפילו שאת הכי קרובה למושלמת בעינייך ואולי גם בעיני העולם, אם תצאי לחפש את הזיווג שלך עם משקפי השלימות הוורודות והמלבלבות שלך, את תיתקלי בהרבה מאוד אכזבות.  את המושלם את יוצרת, מהרבה חלקים של חוסר שלימות.  את האמנית של הישועה שלך, ובמו ידייך את מצווה ליצור יש מאין. את מקבלת את חומר הגלם, ואז מתחילה לראות בדמיונך את מה שאת רוצה ליצור ממנו.  וכמו כל אומנית טובה שלא 'תבזבז' סתם את החומר על דמיונות ומצבים של 'אולי' ו'אם' - את צריכה 'להתקמצן' על חומר הגלם שלך. לא להתעקש להדביק אותו, איפה שהוא לא מתאים, איפה שהוא רק 'יכער' את היצירה.  כמו שכל אומן יודע להתבונן על הדגם ...

איך לא להגיע לפגישות השידוכים? 10 הדיברות שלי

לא פעם, בלהט החיפוש אחר החצי השני שלנו, אנחנו קצת שוכחים שלכל משחק יש כללים, ומספר מוגבל של משתתפים. כשזה מגיע לשידוכים - כולנו רוצים לנצח בכמה שפחות 'סיבובים', וכמה שפחות סיכויים להיפגע. איך עושים את זה? היות ואני עדיין בעיצומו של התהליך, אין לי נוסחת קסם עבורכם. מה שכן, במהלך 12 שנות השידוכים אני חושבת שלמדתי דבר או שניים על איזה מין אדם אני, ומה אני יכולה או לא יכולה לספוג, בחיפוש הקדחתני הזה אחר הזיווג משורש נשמתי. אז נכון ש'עשרת הדיברות' שלי הן לגמרי אישיות ומבוססות על סמך ניסיוני בלבד, אבל אני חושבת שלא מעט רווקות (ואולי גם רווקים) יכולים להזדהות עם הדברים. אחרי ככלות הכל, הקודים המוסריים אמורים להיות זהים, כשמדובר באנשים שמכירים זה את זה לצורך הקמת בית יהודי כשר, כהלכתו.  הצטרפי לדף הפייסבוק של 'בדרך שלך', ותיהני מחיזוקים יומיומיים אם הפגישה תהיה מוצלחת אם לאו, זה לא בתחום אחריותי. האחריות שלי היא לדאוג לעשות את כל המוטל עליי - בין אם בטיפוח פנימי (עבודה על המידות, תפילות  וכדומה) ובין אם בטיפוח חיצוני (שלא על מנת למשוך ולזקר את העין כמובן...

איך מאירים את האור הגנוז של חנוכה - גם כשאנחנו לבד?

אחד הדברים שהכי קשה לי לעשות בחגים כמו חנוכה שבהם אני מצווה לעשות אותם - הוא לשמוח. גם בפורים, דווקא ביום שבו אני מצווה לשמוח, היצר הרע 'חוגג' על המחשבות והתחושות שלי, אך דווקא לאחרונה - אחרי שנים של חיפוש ורצון לדעת מדוע זה קורה, סוף סוף התחדשתי בתירוץ נפלא.  מלחמת היוונים ביהודים הייתה מלחמה על שלושה דברים שאותם ביקשו היוונים לעקור מעם ישראל: שבת, מילה, וחודש. כך אנחנו אומרים בתפילת 'על הניסים' - שהיוונים ביקשו 'להעבירם מחוקי רצונך'.  במילים אחרות, היוונים לא יכלו לסבול את העובדה שיהודי שומר על מסורת אבותיו, ומקיים את חוקי השם. כאב להם לראות איך אנחנו שמחים במצוות, ואיך השם  שמח  בנו - ולא סתם הדגש הוא על השמחה דווקא.  ש- שבת מ-מילה ח-חודש אלו שלושת המצוות העיקריות שהם רצו לנשל אותנו מהן, אך מפרשים רבים טוענים כי מה שכאב להם באמת הוא לראות אותנו שמחים במצוות הללו. שמחים ומודים להשם על הזכות להיות חלק מהעם היהודי, על הזכות לקיים מצוות קבל עם ועדה ולהכריז בכך על קרבתנו המיוחדת לבורא עולם.  הרב אברהם שפירא בביאוריו על מסכת כ...