דילוג לתוכן הראשי

הרהורים אחרי שיחה עם בחור שלא הפסיק לדבר על עצמו



להצטרפות לסדנה המיוחדת של שירה כהן לרווקות בשידוכים - לחצי כאן 

איזה מפחיד זה להיות כל כך מלא בעצמך, עד שאתה לא רואה את השני - אבל בכלל. כן, אתה אומר שאתה רוצה להתחתן, אתה אומר שאתה פנוי רגשית, אתה אומר שיש לך המון מה לתת למי שתהיה איתך, אבל כמה מזה באמת נכון כשזה נושק למציאות?
אנשים כמוך גורמים לי לעצור לרגע, ולעשות חישוב מסלול מחדש. לשאול את עצמי ובעיקר להתבונן על מה שחסר, על מה שעוד לא שלם, על מה שאולי... אולי... מצפה שאגלה אותו בין הקורות אותי, בין האנשים שאני פוגשת בדרכי - שאתה הוא חלק מהם?
דיברת דקות ארוכות, שהפכו איכשהו לחצי שעה מייגעת. היה לך נורא חשוב לספר על עצמך, לדבר על ההישגים שלך, להתהדר בנוצות הססגוניות של הדברים שלמדת לעשות בחיים, ומהמעט ששמעתי - הבנתי שזה פשוט לא יכול להתקדם הלאה. כן, אתה צריך הכלה - בדיוק כמוני, בדיוק כמו כולם. אבל היי, זו השיחה הראשונה שלנו למען השם. הדקות הראשונות שיש לך ליצור רושם כלשהו על עצמך. הדקות הראשונות שבהן יש לך יכולת להכיר עולם חדש, לשמוע רעיונות קצת אחרים, לתהות על קנקני כאדם שעבר בעצמו לא מעט דברים. זה לא מעניין אותך?

איך זה שהדבר הראשון שבוער בך כשאתה מדבר עם אדם חדש שמעולם לא דיברת איתו לפני כן, הוא...
אז יש לי קול רדיופוני שמשדר נעימות בשיחה, ואת זה שמעתי לא פעם. ברוך ה'. אבל מכאן ועד לרגע שבו הפכת אותי לפסיכולוגית האישית שלך גם ללא ידיעתי או רשותי, מכאן ועד להרצות באוזניי במשך חצי שעה שלימה איזה אדם גדול אתה, מכאן ועד לדיבור בלי סוף על ההישגים הרבים שהגעת אליהם בחיים מבלי לעצור אפילו לרגע את שטף הדיבור ולנסות לתת גם לי את הזכות להשחיל איזו מילה - יש הבדל גדול. 
אין לי בעיה להיות פסיכולוגית. אני אוהבת את כל מה שקשור לנפש האדם, ולא חושבת שיש לי זכות בכלל, אחרי כל מה שעברתי, ליטול את זכות הדיבור ממאן דהוא. הדיבור הוא חלק מהאמונה שלנו, חלק מהבניין הרוחני שלנו שמעיד לא מעט על הרמה האמונית שהגענו אליה. שהרי כתוב: 'האמנתי כי אדבר'. 
אמונה בלי דיבורים היא לא אמונה אמיתית, ודיבורים בלי אמונה גם כן לא שווים כשהם בפני עצמם ("כוחי ועוצם ידי"). אבל היי, רגע אחד: הלא אנחנו מדברים כאןאמונה שנוגעת באחד הנדבכים הכי חשובים בחיים, אמונה שהתפקיד שלה לחיות - לתת חיות וחיים, לגוף שנקרא 'זוגיות'. דרך המעט שעליו דיברת, ניסיתי להבין מהי בעיניך זוגיות אמיתית ולא הצלחתי להבין - איך זה, שעם כל הידע העתיר שלך, עם כל התארים וההישגים, לא השכלת עדיין להבין שזוגיות זה שניים. זה איזון. זה נתינה?

עצור שנייה. תתבונן בעזרת העיניים הרוחניות שלך, תשמע את הקול שמעבר לאפרכסת 
איך זה שהדבר הראשון שבוער בך כשאתה מדבר עם אדם חדש שמעולם לא דיברת איתו לפני כן - הוא לדבר על עצמך בלהט כזה, במין אהבה נרקסיסטית כזו ששום דבר לא באמת יכול לקחת אותה מעצמה? האם ביקשת לבחון אותי באותם רגעים, אולי מתוך כך שנכווית בפרק א' שלך? אולי. איני פוסלת את האפשרות הזו, אולם גם איני מצדדת בה. 
יש אינספור דרכים אחרות לבדוק אדיבות, סובלנות או מה שזה לא יהיה שביקשת לבדוק אם אכן קיים בי - בדרך מתונה. דבר על עצמך, דבר על הישגיך, דבר על הגוון הייחודי שלך בעולם, כי אוזני כרויה לשמוע אותך. זה מעניין אותי. אתה גוון חדש ומסקרן עבורי, ואין ספק שארצה לחקור אותך בכלים שקיבלתי, כדי להבין האם שייך שנמשיך יחד לפגישה הבאה או לא...
אבל רגע. 
בין כל הדיבורים, עצור שנייה. תתבונן בעזרת העיניים הרוחניות שלך, תשמע את הקול שמעבר לאפרכסת, תניח לרגע את עצמך בצד. תנסה לפחות לשמוע קול קצת אחר משלך. אולי זה לא ישתלב בדיוק עם מה שראית לנגד עיניך כל השנים, אולי זה אפילו קצת יעצבן אותך. אז מה??? צא לרגע מהציור הכל כך ברור שלך, ואפשר לעצמך להיות חלק אלו-ק ממעל. 
אל תהיה כל כך תפוס ברצונות החומריים והגשמיים של העולם הזה, שהרי אכזבו אותך כבר בפעם הראשונה עם האישה שחשבת שהיא כלילת המעלות. ולאו דווקא איתי. 
זה יכול לקרות לך עם כל אחת שאיתה אתה מרגיש קצת 'נוח' לדבר. וחבל שעל הדרך, בתוך כל ההתלהבות לגולל באוזניי את מי שאתה וכמה שאתה קרוב לשלימות (או כך לפחות זה נשמע) - תפספס דברים גדולים לא פחות. אנשים גדולים שאולי יש לך איזה שיעור או שניים ללמוד מהם, אבל אתה יכול לפספס אותו בקלות ואפילו לא להצטער על כך, רק משום שאתה מלא כל כך בעצמך. 
להיות מלא זה טוב, ובעיקר כשמדובר בדברים רוחניים. אבל להיות יותר מדי מלא בעצמך, מבלי לתת מקום לאחר - זה כבר גובל בסוג של פספוס, שלא תמיד יש באפשרותנו לתקן. אז היה זהיר ועירני, זה כל מה שאני מבקשת ממך. ראית איך חסכתי לך בצ'יק הוצאות של שמלת כלה ותקליטן? אין על מה. תודה לי כשתפגוש את האמיתית שלך...ועד אז, אני באמת מקווה שתצליח ליישם את הנאמר כאן.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

את האמנית של הישועה שלך. אל תבזבזי את חומר הגלם על דברים שאינם בשבילך

  אני פוגשת אותן בהמוניהן.  יפות, חכמות, מוצלחות, בטוחות בעצמן, הכי קרובות למושג 'שלימות'. אז מה בכל זאת חסר להן? למה הן עדיין רווקות? למה הן לא מצליחות למצוא מישהו מוצלח כמותן? אני לא אלוקים, אין לי תשובות לכל השאלות.  אבל על סמך ניסיוני האישי אני מרגישה צורך לחדד כמה נקודות שכל רווקה תוכל להפיק מהן את המירב, לניסיון הפרטי שלה.  את האמנית של הישועה שלך קודם כל, אין דבר כזה מושלם. אפילו שאת הכי קרובה למושלמת בעינייך ואולי גם בעיני העולם, אם תצאי לחפש את הזיווג שלך עם משקפי השלימות הוורודות והמלבלבות שלך, את תיתקלי בהרבה מאוד אכזבות.  את המושלם את יוצרת, מהרבה חלקים של חוסר שלימות.  את האמנית של הישועה שלך, ובמו ידייך את מצווה ליצור יש מאין. את מקבלת את חומר הגלם, ואז מתחילה לראות בדמיונך את מה שאת רוצה ליצור ממנו.  וכמו כל אומנית טובה שלא 'תבזבז' סתם את החומר על דמיונות ומצבים של 'אולי' ו'אם' - את צריכה 'להתקמצן' על חומר הגלם שלך. לא להתעקש להדביק אותו, איפה שהוא לא מתאים, איפה שהוא רק 'יכער' את היצירה.  כמו שכל אומן יודע להתבונן על הדגם ...

איך לא להגיע לפגישות השידוכים? 10 הדיברות שלי

לא פעם, בלהט החיפוש אחר החצי השני שלנו, אנחנו קצת שוכחים שלכל משחק יש כללים, ומספר מוגבל של משתתפים. כשזה מגיע לשידוכים - כולנו רוצים לנצח בכמה שפחות 'סיבובים', וכמה שפחות סיכויים להיפגע. איך עושים את זה? היות ואני עדיין בעיצומו של התהליך, אין לי נוסחת קסם עבורכם. מה שכן, במהלך 12 שנות השידוכים אני חושבת שלמדתי דבר או שניים על איזה מין אדם אני, ומה אני יכולה או לא יכולה לספוג, בחיפוש הקדחתני הזה אחר הזיווג משורש נשמתי. אז נכון ש'עשרת הדיברות' שלי הן לגמרי אישיות ומבוססות על סמך ניסיוני בלבד, אבל אני חושבת שלא מעט רווקות (ואולי גם רווקים) יכולים להזדהות עם הדברים. אחרי ככלות הכל, הקודים המוסריים אמורים להיות זהים, כשמדובר באנשים שמכירים זה את זה לצורך הקמת בית יהודי כשר, כהלכתו.  הצטרפי לדף הפייסבוק של 'בדרך שלך', ותיהני מחיזוקים יומיומיים אם הפגישה תהיה מוצלחת אם לאו, זה לא בתחום אחריותי. האחריות שלי היא לדאוג לעשות את כל המוטל עליי - בין אם בטיפוח פנימי (עבודה על המידות, תפילות  וכדומה) ובין אם בטיפוח חיצוני (שלא על מנת למשוך ולזקר את העין כמובן...

איך מאירים את האור הגנוז של חנוכה - גם כשאנחנו לבד?

אחד הדברים שהכי קשה לי לעשות בחגים כמו חנוכה שבהם אני מצווה לעשות אותם - הוא לשמוח. גם בפורים, דווקא ביום שבו אני מצווה לשמוח, היצר הרע 'חוגג' על המחשבות והתחושות שלי, אך דווקא לאחרונה - אחרי שנים של חיפוש ורצון לדעת מדוע זה קורה, סוף סוף התחדשתי בתירוץ נפלא.  מלחמת היוונים ביהודים הייתה מלחמה על שלושה דברים שאותם ביקשו היוונים לעקור מעם ישראל: שבת, מילה, וחודש. כך אנחנו אומרים בתפילת 'על הניסים' - שהיוונים ביקשו 'להעבירם מחוקי רצונך'.  במילים אחרות, היוונים לא יכלו לסבול את העובדה שיהודי שומר על מסורת אבותיו, ומקיים את חוקי השם. כאב להם לראות איך אנחנו שמחים במצוות, ואיך השם  שמח  בנו - ולא סתם הדגש הוא על השמחה דווקא.  ש- שבת מ-מילה ח-חודש אלו שלושת המצוות העיקריות שהם רצו לנשל אותנו מהן, אך מפרשים רבים טוענים כי מה שכאב להם באמת הוא לראות אותנו שמחים במצוות הללו. שמחים ומודים להשם על הזכות להיות חלק מהעם היהודי, על הזכות לקיים מצוות קבל עם ועדה ולהכריז בכך על קרבתנו המיוחדת לבורא עולם.  הרב אברהם שפירא בביאוריו על מסכת כ...